تازه های سایت

1. بهمن 1402 - 15:34
۱۰۰۰ واحد مسکن ملی دهدشت در دهه فجر افتتاح می‌شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اعلام افتااح ۱۰۰۰ واحد مسکن ملی دهدشت در دهه فجر، گفت: شتاب بخشی به پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن اولویت است و همه باید پای کار باشیم

به گزارش باست نیوز؛

علی محمد روستا در نشست شورای مسکن با اشاره به اینکه ۶۸ هزار و ۸۷۷ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: ۵۰ درصد متقاضیان مربوط به یاسوج است.

معاون عمرانی استانداری با بیان اینکه برای تامین زمین در یاسوج تدابیر لازم در حال انجام است، افزود: ادارات هم زمین‌هایی که دارند برای طرح نهضت ملی مسکن در اختیار قرار دهند.

روستا تاکید کرد: هیچ دستگاه دولتی حق ندارد زمینی که مستعد طرح نهضت ملی است را اعلام نکند. 

وی بیان کرد: اگر دستگاهی زمین داشته باشد و در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار دهد اولویت را به کارمندان همان دستگاه‌ها می‌دهیم.

وی عنوان کرد در شرایطی که دولت تمام شرایط را برای پیشرفت این طرح بکار گرفته است، استاندار  با جدیت و مدام این طرح را در استان از جمله در یاسوج پیگیری و رصد می کند، بانک ها، دستگاه های خدمات رسان آب، برق، گاز و شهرداری ها هم پای کار هستند دستگاه های اجرایی نباید در تامین زمین کوتاهی کنند. 

معاون عمرانی استانداری تاکید کرد که همه متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن استان خود نیز بیش از پیش پیگیر و پای کار باشند.

وی اظهار داشت: راه و شهرسازی مشاور جذب کرده و در حال بررسی ایجاد شهرک جدید در اطراف یاسوج است و در تلاشیم تا از این طریق هم برای خانه‌دار کردن مردم برنامه داشته باشیم.

روستا با بیان اینکه بانک‌ها در تحقق برنامه های طرح نهضت ملی مسکن بیشتر تلاش کنند، گفت: پنج هزار متقاضی به بانک معرفی شدند و پنج هزار متقاضی جدید در نوبت است که هفته آینده بین بانک‌ها تقسیم بندی می‌شوند تا هر بانک به وظیفه خود عمل کند.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های نهضت ملی مسکن در دهدشت و یاسوج نیاز به تامین آب دارد، گفت: دو مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی در دهدشت و دو مخزن دیگر برای مرکز استان با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که از محل اعتبارات طرح نهضت ملی مسکن تامین می‌شود.

وی در خصوص مشکل طرح نهضت ملی مسکن در باشت گفت: طرح نهضت ملی مسکن در باشت تاکنون بی نتیجه مانده است که زمینی مربوط به جهاد کشاورزی و بنیاد مستضعفان است که باید تعیین تکلیف شود و هر چه زودتر مشکل طرح نهضت ملی مسکن برای ۵۵۰ متقاضی در باشت رفع شود.

معاون استاندار از افتتاح و کلنگ‌زنی واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در دهه فجر خبر داد و گفت: حدود یک هزار واحد در قالب خود مالکی، مسکن ۹۹ ساله و سایر موارد طرح نهضت ملی مسکن در دهه فجر افتتاح می‌شود که بیشتر واحدهای افتتاحی مربوط به دهدشت است.

وی بیان کرد: همچنین افزون بر یک هزار و ۲۰۰ واحد در دهدشت طی دهه فجر کلنگ‌زنی می‌شود و ۲۵۰ قطعه زمین هم در طرح جوانی جمعیت به متقاضیان واگذار می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هم با بیان اینکه ۲۰ هزار نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی تایید نهایی شدند، گفت: سه سایت در شهر یاسوج با پیشرفت قابل قبولی در حال احداث است.

محمد راستا با بیان اینکه هشت هزار نفر از متقاضی زمین در قالب طرح جوانی جمعیت است، گفت: بانک‌ها راه و شهرسازی را در تحقق اهداف طرح نهضت ملی مسکن یاری کنند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها: 

نظرات کاربران