تازه های سایت

13. دى 1401 - 12:35
طی مراسمی در باشت برگزار شد
حضور پرشور مردم باشت در سومین سالگرد شهادت حاج قاسم+تصاویر
سومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان باشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز ؛ سومین سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان باشت با حضور اقشار مختلف مردم و سخنرانی آیت‌الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
حضرت آیت‌الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در سومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در شهرستان باشت گفت:آن کسی که اهداف او الهی است و برای ارزش های الهی به فرمان رهبران الهی به میدان مبارزه می رود ،و برای او ارزش های دینی و قرآنی مهم است و برای حیا و ناموس و حجاب کشته می شود شهید است و اگر به فرمان‌ رهبر الهی شهید. شود آجر شهادت او چند برابر است.

وی در ادامه افزود:اگر کسی که برای خیانت و به رهبری رسانه های معاند به میدان بیاید و کشته شود این افراد شهید نیستند که بعضی می خواهند نام شهید را به آنها بگذارد،کسی که بخواهد امنیت ملی و رهبری را هدف قرار می دهد اگر کشته شود شهید نیست.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد ؛امروز اگر بخواهند در مورد مسایل مختلف از جمله بهشت و جهنم سوال کنند ،سراغ کسی که علم پزشکی و مکانیکی خوانده است سوال نمی کنند باید از علمای دین تحقیق و سوال کنند.

آیت الله حسینی گفت؛امروز می خواهند جای شهید و جلاد را عوض کنند و تحریف کنند این عنوان ها را ،نباید فریب افکار و وسوسه های دشمنان را خورد،باید به دنبال تحقیقات ارزش های الهی باشیم،اگر کسی بی حجابی ،و بی بند باری و ولنگاری را در جامعه رواج می دهد و در این راه کشته شود جایگاه او جهنم است و فرق است بین او که برای دین خدا و قرآن خدا مبارزه کرده است و در این راه شهید شده اشت ، حاج قاسم سلیمانی یکی از افرادی بود که خداوند به او توجه ویژه کرده است که در مسیر الهی شهید شود.

وی در ادامه تصریح کرد: شهید سلیمانی در جنگ تحمیلی یک فرمانده موفق بوده ، و بعد از جنگ با ماموریت های برون مرزی در جهان غوغا کرده است،در جنگ تحمیلی به بیشتر شهرهای ما تعرض کردند و تجاوز کردند ،اگر این زمان همان می توانستند باز هم این کار را انجام می دادند اما سپاه قدس در بیرون از مرزها آنها را سرکوب کرد ،در سوریه فقط مقداری از دمشق باقی مانده بود تمام زیر ساخت ها سوریه را نابود کردند و می خواستند همین کار را با کشور ایران انجام دهند، قریب یک سوم عراق را تصرف کرده بودند، اگر اینها موفق می شدند که عراق را تصرف کنند حتماً مرحله بعدی نوبت ایران بود، کسی که نگذاشت این امر محقق شود و نقشه دشمنانش به کرسی بنشیند فرماندهی حاج قاسم سلیمانی بود.

امام جمعه یاسوج بیان کرد؛شهید سلیمانی یک فرمانده شجاع و نترس در میدان نبرد و یک دیپلمات به تمام معنا بود ، در جنگ سوریه وی توانست پوتین رئیس جمهور روسیه را قانع کند که در جنگ سوریه ورود کند و نگذارد که سوریه سقوط کند.

وی گفت:در شخصیت حاج قاسم سلیمانی وقتی نگاه می کنیم یک شخصیت کامل و به تمام معنا است، دشمن بعد از انقلاب هزینه های زیادی کرده است ولی نتونست به اهداف خود برسد گرچه ما دچار خسارت شدیم اما نتوانست به اهداف خود برسد، بعد از جنگ جهانی دوم برای اولین بار ایران به طور مستقیم به پایگاه نظامی او حمله کردیم، قدرت پوشالی آمریکا در هم شکسته شد.

حسینی افزود:نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تمام وجود در خدمت ملت است و این را می بینیم گذشته را بررسی کنید و حال را هم بررسی کنید ،امروز دغدغه اغتشاشگران رفاه و اقتصادی نیست ،همه اقوام در کشور وجود دارند و نظام هم هیچ مانعی را به سر آنها قرار نداده است که مانع از پیشرفت کشور شود ،هر گز ما به دوره ذلت بر نخواهیم گشت، و از آرمانهای امام و رهبری و انقلاب دست نخواهیم کشید.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت؛در زمان محمد رضا شاه نه شاه تصمیم می گرفت نه مردم در ایران برای کشور تصمیم می گرفتند بلکه از آمریکا و انگلیس برای آنها تصمیم گیری می شد ،رشد و شکوفایی در حوزه ها مختلف علمی و ...اصلا قابل مقایسه به قبل از انقلاب نیست بروید ببینید و تحقیق کنید در روستاهای. ما چه امکاناتی بوده و الان چه امکاناتی وجود داشت است.

وی گفت؛ تشکر ویژه دارم از مردم شهرستان باشت که در مراسم استقبال از شهدای گمنام و سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی سنگ تمام گذاشتند ،این نشانه بصیرت شما و آگاهی شما می باشد .

حسینی گفت: این بازیها تمام می شود، جمهوری اسلامی ایران بیدی نیست که با این بادها بلرزد و دشمنان این نظام و انقلاب اسلامی و مردم نابود خواهند شد.

نظرات کاربران