تازه های سایت

14. شهريور 1401 - 14:19
شهردار باشت خبر داد:
شهرداری باشت برای پرداخت هزینه ها به کمک دولت نیاز دارد/بدهی ۲۰میلیارد تومانی شهرداری باشت+جزئیات
شهردار باشت گفت: بدهی های شهرداری این شهرستان در بخش های مختلف بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال می باشد که برای حل مشکل عدیده این شهر نیازمند کمک دولت است.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز:سید رضا حسینی شهردار باشت گفت: از این میزان بدهی نزدیک به ۷۰ میلیارد ریال مربوط به تامین اجتماعی است.

وی بیان کرد: این میزان بدهی بابت حق بیمه و جریمه دیرکرد پرداخت بیمه کارگران و پرسنل به سازمان تامین اجتماعی می باشد.

حسینی با بیان اینکه میزان مطالبات مردمی و پیمانکاران از شهرداری باشت بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال است گفت: بخشی دیگر از بدهکاری ها مربوط به هزینه تعمیر ماشین آلات و حقوق کارگران شهرداری است.

شهردار باشت گفت: حقوق هفت ماه کارکنان شهرداری باشت به روز نشده است و این افراد حقوق عقب افتاده دارند.

وی با اشاره به کاهش درآمد شهرداری باشت و کاهش رقم ارزش افزوده پرداختی به این شهرداری گفت: کاهش درآمدهای شهرداری باشت در حالی است که حقوق، بیمه و مزایای کارگران و سایر هزینه های شهرداری باشت ماهانه حدود ۱۰ میلیارد ریال است.

حسینی تصریح کرد: درآمد ناشی از عوارض بر ساخت و سازها یکی از مهمترین درآمدهای پایداری شهرداری‌ها محسوب می شود که هم اکنون به دلیل مشکلات اقتصادی ، تولید و ساخت و ساز مسکن به کندی صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه شهرداری باشت هم اکنون ماشین آلات سنگین از جمله لودر، گریدر و غلتک برای خدمت رسانی به مردم باشت ندارد گفت: شهرداری باشت برای تعمیر ماشین آلات سنگین خود نیاز به اعتبارات دارد.

شهردار باشت افزود: هم اکنون ساخت سالن چند منظوره مدیریت بحران باشت در زمینی به مساحت ۹۰۰ متر مربع و با اعتباری بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال در دست ساخت است .

حسینی ، تسهیل در عملیات امداد و نجات، سرعت عمل در پاسخگویی به نیازها در شرایط بحرانی، افزایش بهره وری در استفاده از امکانات و ایجاد نظم در امر ساماندهی حوادث را از جمله اهداف ساخت سالن چند منظوره مدیریت بحران باشت عنوان کرد.

وی گفت: با راه‌اندازی این سالن تمهیدات لازم به منظور ارائه خدمات مناسب به شهروندان در شرایط خاص اندیشیده خواهد شد.

نظرات کاربران