تازه های سایت

20. فروردين 1403 - 15:23
معاونت پرورشی آموزش وپرورش باشت خبر داد
برگزاری محفل نورانی انس با قرآن در مصلی شهرستان باشت
هدف از برگزاری محفل نورانی انس با قرآن : گسترش و تعمیق فرهنگ غنی قرآن ، ارتقاء کیفیت تلاوت و ترویج هنر قرائت و حفظ قرآن در بین دانش آموزان ، شناسایی استعدادهای قرآنی و آشنایی نوجوانان و جوانان با معارف الهی است.

به گزارش باشت نیوز؛ به نقل ازروابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان باشت محفل انس با قران با حضور مدیر ومعاون پرورشی آموزش وپرورش شهرستان باشت،مدیران،مربیان ودانش آموزان مدارس متوسطه در مصلی امام خمینی(ره) باشت برگزار شد.

مدیر آموزش وپرورش باشت هدف از برگزاری محفل نورانی انس با قرآن را گسترش و تعمیق فرهنگ غنی قرآن ، ارتقاء کیفیت تلاوت و ترویج هنر قرائت و حفظ قرآن در بین دانش آموزان ، شناسایی استعدادهای قرآنی و آشنایی نوجوانان و جوانان با معارف الهی دانست.

سید حمید حیدری عنا گفت:هدف اصلی سند تحول بنیادین، پرورش عبد صالح است که این امر با بهره گیری از قرآن کریم و ایجاد انس و الفت با کلام الهی محقق می شود.
وی بابیان اینکه تقویت انس با قرآن دانش‌آموزان از رسالت‌های دستگاه تعلیم و تربیت است تصریح کرد: این محافل مجالسی هستند برای ادامه مسیر نورانی شهداء و آرمان‌های بلند آنان که جان عزیز خود را در آن راه فدا کردند و امید آن که نسل نوجوان در زندگی خود از سیره، رفتار و گفتار شهداء سرمشق بگیرند.
حیدری عنا نقش خانواده، مربیان قرآنی و معلمان را در آشنایی دانش آموزان با قرآن و آموزه های دینی مهم دانست وافزود: معلمان و مربیان می توانند با بیان داستان ها و روایات قرآنی دانش آموزان را به فراگیری از این کتاب آسمانی علاقمند کنند.

وی همچنین به مدیران ،مربیان،معلمان ودانش آموزان تاکید کرد که در طرح مسطورا شرکت کنند تا هم بتوانند با افزایش اطلاعات قرانی خود بهره ای ببرند هم در مسابقات طرح مسطورا شرکت نمایند.

معاون پرورشی وتربیت بدنی گفت:قران کتاب زندگی است که در آن پر از آموزه های درست زیستن است و انسان را در راه رسیدن به سعادت رهنمود می کند. تداوم تلاوت قرآن و شنیدن آیات آن باعث می شود که مطالب ارزشمند این کتاب در وجود انسان نهادینه شود و پندهای آن فراموش نشود. در زندگی دنیوی هیچ راهنمایی بهتر از قرآن برای انسان وجود ندارد.

سید محی الدین علیزاده افزود: محفل انس با قرآن از جمله برنامه های مذهبی و عقیدتی است که مدارس برای دانش آموزان خود برگزار می کنند. محفل انس با قرآن با هدف ایجاد انس و علاقه به خواندن قرآن و آموزش روخوانی و روان‌خوانی اجرا می شود. دانش‌آموزان با الگو قرار دادن این کتاب آسمانی در برنامه‌های زندگی خود در مسیر رشد و تعالی قرار می‌گیرند. امید است با برگزاری این گونه برنامه‌ها در مدارس بتوان در سطح کشور به اهداف قرآنی دست یافت.

وی درپایان ضمن تشکر از شرکت کنندگان دراین محفل بزرگ قرآنی بر نهادینه شدن فرهنگ قرآنی در بین دانش آموزان تاکید کرد و گفت: برگزاری محفل انس با قرآن و مسابقات قرآنی و فرهنگی نقش موثری در راستای فرهنگ سازی این مهم در مدارس دارد.

انتهای خبر

نظرات کاربران