تازه های سایت

26. اسفند 1402 - 14:26
قاتل خاموش جان ۲نفر را در یاسوج‌گرفت
مسمومیت با گاز co2باعث مرگ خاموش دو شهروند یاسوجی شد.

به گزارش باشت نیوز ،محمد نکویی‌نژاد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز ساعت 10 و 30 دقیقه صبح با مرکز فوریت‌های پزشکی تماس برقرار شد که بلافاصله همکاران ما به محل مدنظر اعزام شدند، اظهار کرد: حادثه گاز گرفتگی در خیابان «ابوذر» یاسوج امروز صبح به اورژانس گزارش شد که در این حادثه یک مرد ۶۰ ساله و یک زن ۳۵ ساله در این حادثه بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن فوت کردند.

وی با بیان اینکه علت این حادثه در دست بررسی است و فعلاً مشخص نیست، گفت: در این حادثه یک خانم ۲۰ ساله دچار مسمومیت شد که به بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج منتقل شد و علت حادثه در دست بررسی است.

رئیس اورژانس 115 استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در این حادثه 3 نفر حضور داشتند که دو نفر از آنها به‌دلیل گازگرفتگی فوت کرده‌اند و یک نفر هم با وضعیت نامناسب به بیمارستان انتقال داده شد.

نیکویی‌نژاد اضافه کرد: نخستین و مهمترین اقدام برای نجات فردی که دچار مسمومیت با مونوکسید کربن و سایر انواع گازگرفتگی شده، رساندن اکسیژن (هوای تازه) به اوست به همین دلیل به محض مشاهده فردی که دچار گازگرفتگی شده، باید پنجره‌ها را باز کرد تا هوای تازه به سرعت وارد اتاق شود و در صورت امکان فرد گاز گرفته را به پنجره نزدیک کرد.

مونوکسید کربن، گازی بی‌رنگ، بدون بو، نامرئی، بسیار سمی و کشنده است و علائم زودرس مسمومیت با آن شامل سردرد، سرگیجه، تهوع، خستگی و علائم بسیار شبیه به آنفلوانزا (بدون تب و بزرگی غدد لنفاوی) و علائم دیررس و حاد آن کاهش فشار خون، کاهش سطح هوشیاری، تشنج و مرگ است. 

انتهای خبر/

نظرات کاربران