تازه های سایت

13. تير 1401 - 11:51
به همت معاونت اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان باشت برگزار شد:
برگزاری جلسه ناصحین در باشت/فرهنگ عفاف و حجاب نیاز کار تشکیلاتی دارد
جلسه هماهنگی طرح ناصحین با حضور دادستان شهرستان ،فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان باشت ،مسئول حوزه نمایندگی، حفاظت ناحیه مقاومت بسیج شهرستان باشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری باشت نیوز:در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین علی مجاهدی نسب مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه باشت گفت:امروز دشمن بنیان خانواده ها را هدف قرار داده است ،چون اصل هر جامعه خانواده است و هر زمان که خانواده ها از هم پاشیده شد ،جامعه از هم پاشیده می شود.

وی گفت ؛نباید بگذاریم دشمن به این هدف مهم برسد ،چون می خواهند جامعه را به سمت سوی که دشمن می خواهند برود ،و این آفت مهمی برای جامعه است.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه باشت گفت؛برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید با اخلاص کار کرد،و همه باهم باید به این باور برسیم که این موضوع هیچ ضرری برای افراد ندارد و می تواند فرد را از معضلات اجتماعی نجات دهد.

رجایی دادستان شهرستان باشت بیان کرد:ما در بحث امر به معروف و نهی از منکر باید اعتقادات خود را تقویت کنیم و حجاب را بپذیریم ،امر به معروف و نهی از منکر فروع دین ماست.

وی گفت:بزرگترین رویداد و قیام همان قیام امام حسین علیه السلام است که اگر آن ریشه یابی می کنیم ،و می بینیم که امام ما حتی فرزند شیر خوارش را به این قیام می برد بحث امر به معروف و نهی از منکر پیدا می شود ،و هدف قیام امام حسین علیه السلام همین امر به معروف و نهی از منکر است.

وی گفت: دشمن سعی می کند مردم را از سمت و سوی حجاب بازدارد و نگذارد که مردم به سمت حجاب بروند،فضای مجازی می تواند روی فرهنگ و اعتقادات جوانان ما تاثیر دارد به طوری که الگوی بعضی از مخاطبان برخی از هنرمندان و بازیگرانی است که به هیچ یک از آرمانهای جامعه پایبند نیستند .

دادستان باشت گفت؛برای ترویج فرهنگ. حجاب و عفاف باید خودمان الگو باشیم ،نباید بدنبال آبرو ریزی فردی داشته باشیم،باید با بهترین شکل ممکن افراد را ارشاد کنیم و قواعد امر به معروف و نهی از منکر را یاد بگیریم و حرمت افراد را در اولویت کاری خود قرار دهیم.

رجایی فرد گفت:دشمن طی یک برنامه ریزی دقیقی، می خواهد جلوی فرهنگ و ترویج حجاب و عفاف را بگیرد،قانون هم از آمران به معروف حمایت خواهد کرد.

سرهنگ محسن غلامشاهی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان باشت در این جلسه گفت ؛ما در دو بعد باید به مقوله عفاف و حجاب نگاه کنیم ، یک بعد فردی و شخصی است که باید فرد علم کافی را داشته باشد ،که بتوانید پاسخ کامل را برای افرادی که در مورد حجاب سوال می کنند را پاسخ دهند.

وی افزود؛باید کاری کنیم که فرهنگ عفاف و حجاب به نتیجه برسد،باید به دانش خود اضافه کنیم، باید با آغوش باز به جامعه برویم،وحجاب و چادر را با روی باز و چهره شاد به جامعه معرفی کنیم.

غلام شاهی گفت ؛کار فرهنگی باید اصولی باشد، باید افراد را توجیه کرد،امروز گستره فضای مجازی از فضای حقیقی بالاتر است باید از فضای مجازی استفاده کرد و نسبت به این موضوع سواد رسانه ای بالایی داشته باشیم.

وی تصریح کرد؛باید کار تشکیلاتی انجام داد،تا زمانی که کار تشکیلاتی انجام ندهیم نمی توانیم در هیچ زمینه ای موفق شویم،دشمن امروز میلیاردی برای ضد فرهنگ ما صرف ساختن یک فیلم می‌کند که هزینه یک فیلم هالیوودی اندازه یکسال بودجه فرهنگی ما است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان باشت گفت:ما باید گام به گام جلو برویم،و از خودمان شروع کنیم،و مبلغ فرهنگ عفاف و حجاب در شهرستان باشیم.

نظرات کاربران