باشت نیوز به نقل از به گزارش
فهیمه فیروزفر مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش شهرداری تهران با اشاره به طراحی سیستم طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار بیان کرد: این سیستم آماده ورود دادههاست ولی برخی دستگاهها همکاریهای لازم را در زمینه در اختیار قرار دادن دادهها انجام نمیدهند.
وی افزود: خلاء قانونی برای همکاریهای بین بخشی داریم و لازم است اختیاراتی به معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری داده شود تا دستگاهها ملزم به همکاری با آن باشند این در حالیست که اکنون این گونه نیست و لازم است کاستیهای موجود در زمینه طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را رفع کنیم تا بتوانیم آن را با موفقیت اجرا کنیم.
فیروزفر با اشاره به زمان برگزاری نمایشگاه زنان و تولید ملی اظهار داشت: نهمین نمایشگاه زنان و تولیدملی،نیمه دوم شهریور در بوستان گفت و گو برگزار میشود و برندهای جدید پوشاک در نهمین نمایشگاه زنان و تولیدملی شرکت میکنند و به عرضه تولیدات خود میپردازند.
مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار گفت: تعامل تولید کنندگان پوشاک ایرانی در نمایشگاه زنان و تولید ملی افزایش یافت و رقابت آنها اکنون به رفاقت تبدیل شده است و تعامل نزدیک تولید کنندگان منسوجات با تولید کنندگان پوشاک به نفع تولید ملی تمام میشود، بنابراین از برندهای مطرح منسوجات خواستهایم که در نمایشگاه زنان و تولید ملی حضور یابند.
وی ادامه داد: میزان تخفیف کالاها در نهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی بین ۱۵ تا ۳۰ درصد است زیرا تولید کنندگان قصد دارند مردم بیشتر تولید ملی را بشناسند و مصرف کنند و زیورآلات، صنایع دستی ، محصولات چرمی و لوازمالتحریر ایرانی را نیز در نمایشگاه زنان و تولید ملی عرضه میکنیم علاوه بر آن قصد داریم در قالب یک طراحی محیطی جدید به بازدیدکنندگان مواد غذایی ارایه دهیم.
فیروز فر تصریح کرد: در حال حاضر علاوه بر پیگیری شبکه سازی در حوزههای پوشاک، زیورآلات و چرم قصد داریم شبکههای مربوط به عروسک، کیف و کفش را راهاندازی کنیم و چون به طور تخصصی در زمینههای زیورآلات، کیف و کفش، عروسک و … فعالیت نکردهایم مدتی طول میکشد تا صاحبان این مشاغل به ما اعتماد کنند و موفق به شبکه سازی شویم.
مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران یادآور شد: شبکهسازی در زمینه زیورآلات بسیار دشوارتر از پوشاک است و مسایل امنیتی برای برگزاری نمایشگاه زیورآلات لازم است، رعایت شود. به منظور تعامل بیشتر برندهای زیورآلات با ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار آنها باید از فعالیتهای این ستاد شناخت بیشتری پیدا کنند.
وی مطرح کرد: با تولید کنندگان زیورآلات مذاکراتی انجام دادهایم و اقداماتی در زمینه شبکه سازی در این حوزه انجام شده است و امیدوارم به هدف شبکه سازی در حوزه زیورآلات دست یابیم البته این موضوع بستگی به میزان همکاری نهادهایی مانند سازمانهای فنی حرفهای و بهزیستی دارد.
زنان خبر
انتهای پیام/
نظرات کاربران